2007-05-20

snart student...

Om ca 3 veckor ja t.om lite mindre än det så har jag en student här i huset. Sebben tar studenten. Kommande vecka nu ska vi inhandla hans studentkläder,alltså kostym,finskjorta osv. Finskor har han redan som passar. Ja jösses alla åren i skolan är till ända. Och det finns många känslor i detta både för honom o mig. När jag fick se hans studentmössa för några veckor sen höll jag nästan på att börja grina....hur ska det då vara när han springer ut o tar studenten.
Vi har haft en lång resa hit jag o min son. Nu kommer den snart vara till ända. Allt han studerar efter detta kommer enbart att vara för att han själv vill det o ingen som kräver det egentligen.

Resan har varit lång o har mest inehållt uppförsbackar och inga små då direkt. Utan här har det varit rejält branta backar. Men sen nu på slutet o då speciellt i gymnasiet har det ju också funnits de mest underbara utförsbackar med otroligt fin utsikt. För sonen innebär det här också mycket känslor.
Vi har redan bestämt att den dan han tar studenten ja då ska vi ta ett glas champagne för vi bara måste fira att vi tatt oss levande ur det här.

Det är både skönt o skrämmande. Nu är han alltså vuxen på riktigt snart. Ja jag tycker väl inte att det är så skrämmande då utan mest bara skönt att nu är det faktiskt över.
Och de närmsta veckorna kommer innebär en hel del förberedelser.

Inga kommentarer: