2007-03-22

hyposens....

idag var det dags för hyposens igen. Men strax före det hade vi annat läkarbesök för annat barn i familjen. Så det var lite pressat idag. Först skulle vi alltså vara i kristinehamn kl 13 för besök där o kl 15 i karlstad på allergimottagningen för jennifers hyposens.
Och på fm var ju de 2 små på skolan sina timmar. Och ett antal samtal både innan vi åkte och under resans gång med skolan här. För att de inte kan hålla ordning på sina papper gällande stoffe. Jag tycker det är rent ut sagt......ja just det tål knappt att sägas högt ja.

Nu har jag postat samma intyg dubbelt både till skolan och skolchefen i kommunen. Jag postade samma intyg till de i juni förra året men nu skyller man på att man inga papper har.

Nä jag blir inte klok på detta.

Jennifers hyposens gick rätt bra. Såklart svullnad o så o trött jennifer efteråt. Men vi får se hur hon mår imorron nu,hon har ju alltid senreaktion på sprutorna. Men nu har vi gjort första omgången av hyposensen. Vi har åkt 1 gång i veckan i 8 veckor de 14 milen per gång som det är för oss. Och det skulle ju bara bli 7 veckor men blev 8 veckor. Nu är det uppehåll i 4 veckor. Så i 3 hela veckor slipper jag åka till karlstad nu. Det kommer nog i nästa vecka kännas som att jag fått en hel dag extra per vecka. När vi började med detta undrade jag hur vi skulle fixa detta. Eftersom vi måste ha med oss stoffe o iza så är det rätt mastigt. Hade man fått sitt fritis till de som skolan utlovade när de började där ja då hade det ju varit så mycket enklare allting. Nu har ju peter fått aktivera de antingen på lekterapin eller som en gång åkte ut o gick i mariebergsskogen. Och det ÄR o har varit jobbigt för de eftersom de båda har svårt med nya intryck o nya saker. Stoffe har ju autism men iza blir ju enormt speedad av sånt. Men vi har klarat oss igenom 8 veckor o allt i fördyrade kostnader som det inneburit för oss. Imorron ska min duktiga dotter få en present för att hon varit så duktig.
Idag fick hon ett par nya joggingskor adidas.

Jennifers hyposensbehandling kommer dock pågå i 2-3 år innan hon är färdigbehandlad men detta är ju den tuffaste biten att ta sig igenom.

Sköterskan o läkaren på barn i karlstad tittade på mig o hörde min kraxiga röst o tyckte att jag var för sjuk för att vara där egentligen....men vad gör man inte för sina barn.

Inga kommentarer: