2007-03-22

veterinärbesök...

idag skulle hunden till veterinären för att ta bort tandsten. Jag hade missat detta o kände ganska svår ångest över detta. Hann tänka en hel del saker om hur illa det skulle vara. Det tog ca 1 vecka att få tiden.

Hon hade rätt mycket tandsten våran gamla hund. Hon är ju lika gammal som stoffe o blir 8 år i augusti. Jag frågade sebben igårkväll om han ville följa med. Jodå det ville han bara jag kom o hämtade han. Så han följde med o han tog in hunden och lyfte upp henne på bordet. Tur det,dels för att jag fortfarande är sjuk o antagligen borde ligga nerbäddad. Men vissa saker måste man ju göra ändå. Själv hade jag inte fixat detta vare sig jag varit sjuk eller inte eftersom jag inte orkar bära en nedsövd hund som blir såååå TUNG.
Hon fick en lugnande spruta som hon somnade på o sen fick vi gå in i ett vilrum med henne tills hon somnade. Sen bar sebbe in henne i rummet där hon skulle behandlas. Sen satte veterinären igång o han tyckte att det var inte så illa ändå. Visst hon hade mycket men han hade sett så mycket värre sa han. Väl där fick hon även sin årliga vaccination.
Stort tack till dig vår veterinär.

Sebben fick bära ut henne i bilen. Han skulle ju tillbaka till sin skola. Jag o tessie åkte hem o väl hemma fick peter bära in henne. När vi kom in så kissade hon ner sig. Hon var så neddrogad så hon hade ingen koll. Men nu är min hund fin i munnen igen.
All tandsten är borta o alla tandköttsfickor är genomspolade. Och hon behövde inget penicillin och det var ingen risk för tandlossning heller.

Jag har haft en otroligt trött hund här hemma idag som stapplat omkring. Men imorron ska hon väl vara gamla vanliga tessie igen.
Hon ville sova tidigt,vilket är ovanligt för henne.
Återigen är jag så imponerad av min son som ställer upp när man behöver det som bäst.
Tack för idag sebbe!
Och nu ska även jag gå o sova.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina barn du har :) Nu har jag också skaffat blogg om du vill kolla http://blogg.aftonbladet.se/12729 Kram China!

annorlunda mamman sa...

jodå klart jag kollade china. Jag skrev kommentar också om du såg den.
kram ingrid