2007-03-26

ännu en sjuk dag....

jag är fortfarande sjuk efter 11 dars sjuka. Imorron får jag veta om jag får penicillin. Ja jag är en riktig envis typ som ska klara mig så länge det bara går.
Men nu är jag trött o slut av denna sjuka som får mig att hosta både dagarna o nätterna igenom. Inatt satt jag uppe till 03 o hostade. Sen skulle peter jobba dubbelskift idag 6-22 vilket innebär att han kommer hem efter 22.30. Lite tungt när man är så dålig. Jag har haft mycket problem med infektioner livet igenom o därför försöker jag härda ut utan penicillin men ok nu är även min gräns nådd. Det brukar bli så för mig efter influensan att då får jag alltid bihåleinflammation som eftersjukdom. Eller så går det ner i lungorna. Och då måste jag ha penicillin annars går det inte över alls.

Problemet med mig o penicillin är att då brukar jag få svampinfektion efter penicillinkuren...inte så kul det heller. Men men nu är det så jag nästan längtar efter penicillin. Har man haft feber i 11 dar blir man rätt mör.

Och naturligtvis försov vi oss i morse jag o de 3 yngsta barnen. Jag hade ställt min svarta mobil o den hade jag inte ställt om till sommartid men tänkte att den går nog rätt. Min röda mobil hade jag ställt om men den hade jag inte som väckarklocka just denna morron. Utan jag hade den svarta mobilen. Kl 06.45 skulle vi upp o jag gick upp då. Kl 7 ringde peter o frågade om vi var vakna osv o han ringer ju ALLTID kl 7 om han jobbar fm. Så sen efter en liten liten stund gick det upp för mig att klockan var 8. Så det var bara att väcka stoffe o iza,snabbt frukost till de o byta om osv för de. Stoffe o iza som ALLTID vaknar supertidigt. Men just denna morron sov de alltså till kl 8=HUR OVANLIGT SOM HELST!!!
Men det var väl tidsomställningen som de inte riktigt fixade. Så första gången stoffe skulle med sin assistent till känslan så försov vi oss o ingen telefon att kunna ringa till o säga att vi var sena. Nåväl det löste sig det med.
Imorron är min man hemma på morronen o har jag tur får jag en liten sovmorron då.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej ingrid.

Stackars dig, jag lider verkligen med dig, och jag håller tummarna för att du snart blir frisk!!!
Krya på dig-

Kram från susanne