2007-03-29

idag....

plockade jag fram vårskorna åt stoffe o iza. Gissa om de var glada att kunna ha lite tunnare skor på sig här hemma. Stoffe var hemma från skolan o sov till kl 10 på fm. Han mår inte riktigt ok.
Men på eftermiddan var han o iza ute o sprang en stund i bara tshirtar o slapp alltså jacka för första gången i år. De var supernöjda men speedar lätt så de fick gå in efter en stund. Det blir lätt mycket jaga lekar som spårar ur.

Själv har jag också haft vårskor idag....skönt med tunnare kläder.
Och jag har fyndat IGLOO glassar. De ska ju inte finnas längre o är en av de få glassar iza tål. De hade utförsäljning på ICA här. Stoffe tycker inte om de längre utan tycker att "det blir kallt på tungan".
Peter har jobbat mycket idag....jobbigt innan man är frisk. Medicinen har väl börjat verka lite men jag badar fortfarande i svett.
Men nu snart har jag peter hemma i nästan en vecka. Då ska jag utkräva en o annan sovmorron :)
Han ska väl förstås fortsätta kakla badrummet eller rättare sagt klinkra....
Men det är inte mycket kvar nu,snart bara fogning kvar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ví har haft vårskor ett par veckor nu. Sen snön smälte. Och vårjackor. Jag var så trött på vinterkläder.
Hoppas du får en lugn och skön helg och ett jäääättelugnt påsklov!!

annorlunda mamman sa...

ni fick nog våren tidigare än oss. Det brukar väl vara så antar jag. Sen är ju mina så infektionskänsliga så vi får tänka på att inte byta för tidigt här.