2007-03-19

iza....

fick sina törnar av stoffe igår. Han har det rätt jobbigt just nu min lilla pojke. När han blir sån o är hyperaktiv då råder han inte alls över vad han gör. Så det blev några hårda smällar igår. Och dessutom klippte han izabelle i fingret. Vi har alla saxar nere i köket så att inget ska hända. Men nån av de större glömmer sig då o då. Och tar upp på övervåningen o med 5 barn så kan man inte hålla ordning på varenda pinal,det har livet lärt mig allafall.
Hur som jag låg i soffan o vilade eftersom jag är sjuk. Evelina var på övervåningen och jag trodde det var lugnt. Ja inte för att eve var där utan för att de just då en stund lekte lugnt. Sen hör man bara ett skrik som är som ett vrål som är som ett.....
Jag upp ur soffan o möter iza i halva trappan....som blöder från fingret.
Bara att skölja rent o plåstra om det. Det blev ett rätt djupt jack men ändå fliken var kvar.
Sen satt hon o skakade o grät i soffan bredvid mig och var verkligen blek.
Jag gav henne smältalvedon för smärtan,lite mys o gos o sen mådde hon sakta men säkert bättre. Det gör ju verkligen ONT att klippa sig i ett finger.

Nu hamnade saxarna nere i köket IGEN.....men hur ska syskon kunna lära sig hur farligt saxar eller knivar kan vara för en bror som stoffe. Han menade inget med det här,han skulle klippa i ett papper o klippte iza istället. Jag kände bara ja tur det bara var ett finger ändå o att det gick så bra som det gick. Nu är man väl rätt härdad efter allt den här lille mannen hittat på genom åren. Och iza är härdad....tack o lov.
Hon älskar sin bror lika mycket för det. Och förstår att han har det jobbigt.

Nån undrar ibland "är han sån att han känner av att du inte orkar just nu"
Men så funkar inte våran stoffe. Livet runtom blir bara för mycket ibland för han.

Inga kommentarer: