2007-03-07

skolkonferens....

idag var stoffe 1.5 timme på skolan. Men han är inte frisk än så han hade legat i deras soffa där mest hela tiden.
Sen var det besök på ögonmottagningen här o nytt glasögonrecept eller rättare sagt recept på nya glas eftersom reglerna i vårt landsting säger att han får inte nya glasögon bara nytt glas på det sämsta ögat. Och vi får skynda oss på för om 12 dar är det försent för då är han 8 år.
Då får man inte en krona i bidrag längre o han måste ju ändå ha dyra glasögon o glasen byts ju rätt ofta för han.

Senare på dan skulle vi till karlstad igen för skolkonferens för ett av våra barn. Så det blev vidare färd mot bup. Själva skolkonferensen var rätt ok. Psykologen informerade ingående o vi fick lite info från skolan. Och den infon stämmer ju precis in så det var skönt att de sett samma sida. Denna skolkonferens har varit på gång länge så det var skönt att den äntligen blev av. Och nu kan förhoppningsvis dottern få det bättre i skolan.

Jag informerade även lite om handikappet. Och de lyssnade. Så olikt andra skolkonferenser jag varit med på.
Jennifer har varit rejält sjuk av sin hyposens från igår. Hon sov till kl 12 o har varit väldigt trött hela dan o ont i huvet.
Det här var nog värsta allergireaktionen på hyposensen hitills. För sent ikväll var hon fortfarande väldigt trött o påverkad av det.

Imorron ska jag o stoffe till skolan bara den stunden som är då hab kommer o informerar om hans specialstol.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan glasögonen gå med som merkostnad på vårdbidraget?

annorlunda mamman sa...

jag har ingen alls koll på det. Jag vet att några jag känner försökte få med det o fick nobben. Men jag ska kolla det med min handläggare. En del vet jag väljer lite billigare kedjor där de köper glasögonen. Men vi måste gå till vår optiker här som såklart är lite dyrare. Eller ganska mycket dyrare. På en billig kedja kan jag få 3 par för samma pris som här. Men vi kan inte bestämma snabbt,måste låna hem glasögon ganska länge tills han vet vilka han vill ha. Och han bryter ju sönder de var o varannan dag vilket innebär att vi måste ha en lokal optiker.

Anonym sa...

Låter som typiska merkostnader tycker jag. Iaf bågarna.